Følg migogvejen på Facebook  

- Det er vigtigt at støtte de lokale butikker.

Sådan lyder overskriften i et debatindlæg fra det lokale folketingsmedlem, Troels Ravn (A), Vejen, der også skriver:

Der er kritik og debat, der gør særlig indtryk.

Og debatten om julehandlen - om den i en tid med Covid19-smitte skal foregå online eller i de fysiske butikker, og kritikken fra detailhandlen af Mette Frederiksens opfordring til ikke at klumpe sammen i butikkerne, men tænke i online køb, har gjort indtryk på mig.

Med stigende smittetal - også lokalt, er det vigtigt, vi passer på hinanden og tænker os om.

Jeg mener, de hensyn godt kan forenes med, at vi køber vores gaver lokalt.

Det er vigtigt at støtte de lokale butikker rundt om i vores kommune.

Jeg har selv lige været ude at julehandle og kunne ved selvsyn konstatere, at butikkerne overholder alle retningslinjer om afstand, antal og hygiejne.

Servicen var som sædvanlig helt i top, og selv om der var mange mennesker på gaden og rundt om i butikkerne, var det en god og tryg oplevelse.

Derfor er jeg glad for, at også erhvervsminister Simon Kollerup har meldt klart ud, at det er vigtigt, vi støtter de lokale butikker, så vi også i fremtiden kan have levende bymidter og et bredt vareudvalg.

Det er regeringens holdning før, under og efter corona-krisen.

Samtidig opfordrer erhvervsministeren til, at man overvejer at få pakken leveret hjem til sig selv, hvis man handler online - det man jo i øvrigt også bestræbe sig på at gøre i de lokale butikker. Så undgår vi trængsel ved pakkeudleveringsstederne.

nyhedsbrev luft

We use cookies
For at give dig den bedste onlineoplevelse bruger denne hjemmeside cookies