- Detaljer
- Leif Christensen
Så er »Pusterummet« åbnet og taget i brug.
Det nye motionslokale på plejecentret Kærdalen i Vejen, der blev åbnet med snoreklip, bobler og is.
(læs videre under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
- I dag er en særlig dag. For i dag åbner vi et nyt aktivitetsrum. Det er ikke bare et hvilket som helst rum. Det er et rum, som er fyldt med muligheder. Det er et rum, hvor vi kan skabe glæde, bevægelse, fællesskab og ikke mindst gode grin sammen, lød det fra Anette Filtenborg ved åbningen.
- Her skal der være plads til både små og store bevægelser. Til træning, leg og aktiviteter, men også til samvær, samtaler og de øjeblikke, hvor vi deler noget med hinanden. For fællesskab er noget af det vigtigste, vi har som mennesker. Og bevægelse og fællesskab hænger tæt sammen - også når vi bliver ældre. For bevægelse er ikke kun træning eller øvelser - det er også de små ting i hverdagen, hvor vi er aktive sammen. Når vi bevæger os, får vi energi, vi styrker kroppen - men vi styrker også humøret og lysten til at være en del af fællesskabet. Og netop fællesskaber er helt centrale. At have nogen at grine med, dele oplevelser med og være aktiv sammen med giver livskvalitet og mening i hverdagen, fastslog Anette Filtenorg.
- Her i jeres nye aktivitetsrum er plads til både det stille samvær og de gode grin, hvor glæden ved at være sammen er mindst lige så vigtig som selve aktiviteten. Bevægelse handler om kroppen - det handler også om livsglæde. Det handler om at mærke sig selv, om at være en del af noget og om at få smilene frem. Og netop det er tanken med dette nye aktivitetsrum.
Snoren blev klippet i samarbejde mellem Anette Filtenborg og Ingrid Pedersen.
(Fotos: H.E. Haulrich©)










