Stemningen var god i byrådssalen i Vejen i morges.
Vejen Kommune skulle fejres for at være kommet tilbage på tronen som Danmarks mest erhvervsvenlige kommune 2025.
DIs - Dansk Industris - landsdækkende undersøgelse af erhvervsvenlighed placerer i år Vejen Kommune som nummer et blandt 91 kommuner. Det er anden gang på fire år, at det lykkes.
De øvrige år gav en anden- og en tredjeplads
(Fotos: migogvejen©)
(se mere under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
migogvejens øvrige artikler om udnævnelsen til landets mest erhvervsvenlige kommune:
https://migogvejen.dk/nyheder/erhverv/12492-tilbage-pa-toppen
https://migogvejen.dk/nyheder/erhverv/12487-igen-helt-i-top

Borgmester Frank Schmidt-Hansen glæder sig over resultatet og fremhæver den daglige indsats: - Det er en kæmpe anerkendelse til hele Vejen Kommune. Vi lykkes, fordi vores dygtige medarbejdere hver dag arbejder tæt sammen med UdviklingVejen og virksomhederne, og fordi erhvervslivet kvitterer med tillid og samarbejdsvilje. Den dialog er nøglen til succes.

Bestyrelsesformanden i UdviklingVejen, Ole Stubbe: - Når virksomhederne vurderer os til landets bedste, viser det, at vi har et unikt samspil mellem kommune, erhvervsliv og UdviklingVejen. Det er ikke kun en pris til kommunen, men til hele det lokale erhvervsfællesskab.

Martin Svane lægger ikke skjul, at det som erhvervsdirektør i UdviklingVejen er en rigtig stor dag at blive hædret af Dansk Industri.

Annette Christensen - underdirektør i DI - roste Vejen Kommune og fortalte, at det havde været nødvendigt at bruge »målfoto« for at finde vinderen i en tæt topstrid.

Bestyrelsesleder for DI Sydvestjylland, Jesper Toft Mathiasen, understreger den betydning, førstepladsen har for virksomhedernes muligheder: - Vejen Kommune og den lokale erhvervsforening, UdviklingVejen, fortjener stor ros og anerkendelse. Førstepladsen viser, at Vejen er et sted, hvor virksomheder oplever en kommune og en lokal erhvervsforening, der lytter, handler og gør det muligt at skabe vækst. Det sender et stærkt signal til både lokale og nye virksomheder.

Carsten Jespersen - vicebestyrelsesleder i DI Sydvestjylland og direktør hos K.E. Fibertceh i Vejen - roser den sunde fornuft, virksomhederne mødes af hos Vejen Kommune.



Politikere, medarbejdere og andre var inviteret til at deltage i den officielle overrækkelse og hædring fra Dansk Industri.


Gaver og ros til Vejen Kommune.
