Politikerne siger nej tak til invitationen om en skoledebat på Rådhuspladsen i Vejen.
(læs videre under annoncen)
- Vi har indtil videre haft en rigtig god proces med dialogmøder og borgermøder, hvor der har været mange spændende snakke og diskussioner. Nu er vi gået videre til næste fase, nemlig høringsfasen. Her kan alle komme med input til det videre arbejde, som byrådet tager fat på, når høringsfasen er overstået midt i august, siger formand Claus Kulmbach (V), på vegne af udvalget for skoler og børn, i en pressemeddelelse.
- Processen er godt i gang, og alle parter har via høringssvar mulighed for at komme til orde. Og netop fordi der er god mulighed for at komme med input i høringssvar, så deltager politikerne fra udvalget for skoler og børn ikke i det møde, som nogle engagerede borgere har arrangeret foran rådhuset 22. juni. Emnet her handler om skolestrukturen i Vejen By og Askov.
- Vi har som udvalg bestræbt os på at stå frem på borgermøder undervejs i processen. Vi har drøftet skolestrukturen generelt med skolebestyrelserne, og vi har lagt høringsperioder ind undervejs. Vi vil gerne være transparente og inddragende, men naturligvis er alle ikke enige, og alle kender heller ikke til de argumenter, som vi lægger til grund for vores beslutning, siger Claus Kulmbach og fortsætter:
- Når man politisk begynder at røre ved skolestrukturen, så er det fuldt forståeligt, at folk engagerer sig og har mange spørgsmål og holdninger. Der er mange gode argumenter for at beholde strukturen, som den er i dag i Vejen by og Askov. Men der er også mange gode argumenter for, at vi skal gøre noget andet, som kan sikre langsigtede muligheder for vores børn og unge.
- Alle høringssvar bliver læst og tager med i det videre arbejde, og vi ønsker selvfølgelig fortsat en åben dialog om sagen. Som politikere i Vejen Kommune er vi interesserede i at finde den bedst mulige skolestruktur for Vejen Kommunes folkeskoler, og det tror vi på, at vi gør bedst med den her køreplan, fastslår Claus Kulmbach i pressemeddelelse på vegne af udvalget for skoler og børn.
(Arkivfoto: H.E. Haulrich)