Følg migogvejen på Facebook  

Masser af forberedelser - 120 km rundt i haven, og mere end 400.000 kroner til Børnecancerfonden.

Det er i korte tal facts efter de tre år, hvor Jesper Clausen har gået rundt i haven i Nørregade i Vejen for at samle penge.

 

(læs videre under annoncen)

Home byskilte red

(tryk på annoncen og se mere)

 

 

- 30. april gik jeg haven rundt for tredje og sidste gang. Igen i år blev det nyt rekordår, fortæller Jesper Clausen til migogvejen.

Det store arbejde har givet disse resultater:

2020: 11.035 kr
2021: 201.826 kr
2022: 205.006 kr

- Så i alt har jeg sendt 417.867 kr videre til Børnecanerfonden, lyder det med glæde fra Jesper Clausen.

- Vi har solgt ca 900 start-numre de sidste to år. 14 lande har købt og gået med rundt på deres egen tur, og vi har solgt ca. 50 sportstrøjer, forklarer Jesper Clausen. 

- En skør ide, som jeg fik, da hele verden var lukket ned pga covid, gav 11.035. Meningen var kun, jeg skulle gå den ene gang, men efter første haven rundt kunne jeg godt se, at hvis jeg ville, kunne jeg gør det rigtig stort, og det må man sige, de sidste to år har været, lyder det fra Jesper Clausen.

- Det har været tre vilde år, som jeg stolt kan se tilbage på, siger Jesper Clausen videre.

- Der er brugt rigtig mange timer på haven rundt 2021 og 2022, men vi har været en gruppe på fire personer, som har gjort en god indstats. 

- Nu er det hele slut. Det er underligt. Jeg kunne godt tage en omgang haven rundt igen, men har besluttet, at tre gange er fint, noterer Jesper Clausen.

Nu skal der være tid til andet - bl.a. familien.

- Men jeg er en person, som skal have et eller andet mål og gå efter, så jeg har besluttet, at 2023 er året, jeg skal løbe mit marathon nr. to, så jeg ligger ikke bare på sofaen og slapper af, lyder det videre.

Og han har ikke glemt tanken om at støtte:

- Det kan godt ende med, at min maraton bliver en ny, lille indsamling til børnecancerfonden. Det må tiden vise, siger Jesper Clausen til migogvejen og takker alle, der har støttet haven rundt.

(Foto: PR-foto)