Følg migogvejen på Facebook  

Politiet har fået anmeldelse om en påsat brand ved kirken i Skodborg.

Mere præcist er det gået ud over toiletbygningen.

 

(læs videre under annoncen)

 

(tryk på annoncen og se mere)

 

- Der er tændt et bål på gulvet, men der er kun sket mindre skade, fortæller politiet.

En brand, der er blevet påsat i løbet af weekenden.

- Jeg var derinde lørdag middag, hvor der ikke var sket noget, men det er der mandag 8.45, da jeg kommer derud, fortæller graver Peter Schmidt til migogvejen.

Han fortæller, at der er tændt ild til nogle servietter, men der er ikke sket decideret brandskade.

- Gerningsmændene har også siddet i vindueskarmen, og her er lamellerne mast, lyder det videre.

Fra kirkens side overvejes det, om der skal låses af en del af døgnet, men Skodborg Kirke er en af de 420 danske vejkirker, hvor der er ekstra åbent.

En anden mulighed er opsætning af video foran bygningen.

Politiet hører gerne fra vidner, der kan føre frem til gerningsmændene.

(Arkivfoto: migogvejen©)

 

nyhedsbrev luft

We use cookies
For at give dig den bedste onlineoplevelse bruger denne hjemmeside cookies