- Detaljer
- Leif Christensen
Det er farligt og ulovligt - og faktisk også spild af vand.
Flere trafikanter har oplevet vanding ud over kørebanen.
(læs videre under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
Landbruget savner nedbøren, og der er med god grund gang i markvandingen.
I nogle tilfælde kniber det dog at holde vandet inde på markerne.
Det ender på vejen, som migogvejen også oplevede forleden. Pludselig var udsynet væk, og så var det med at få fat i kontakten til vinduesviskeren og få farten ned - og endnu værre havde det været, hvis strålen havde ramt en motorcykel.
Politiet har tidligere opfordret til, at der passes på, så vandet ikke lander ude på kørebanen med risiko for uheld.
Omvendt er der brug for vandet, og sættes vandkanonen i gang klokken 05.00, kan vindretningen let have ændret sig til om formiddagen, så politiet vælger typisk dialogen og tager kontakt til landmanden for at få vandkanonen rettet til, så vandet bliver på marken og hjælper på væksten af afgrøderne.
(Fotos: migogvejen©)


