- Alting har en ende. Og jeg runder de 70 i år. Derfor har jeg truffet den beslutning (selv om den har været svær), at jeg ikke genopstiller til bestyrelsen ved generalforsamlingen i morgen, hvor jeg er på valg.
Sådan lyder det fra Jørn Brink Mårtensson, der takker af på generalforsamlingen i Brørup MedieNet i morgen aften.
(læs videre under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
- Med næsten 40 år i bestyrelsen og de 30 som formand har det været spændende at være med til at drive foreningen godt hjulpet af en engageret bestyrelse, lyder det fra den snart forhenværende formand.
Der var fire tv-kanaler, da han trådte ind i bestyrelsen i 1984, og det har udviklet sig til en regulær forsyningsvirksomhed med et stort tv-udbud og fra 2001 også bredbånd via antennestikket med Stofa som leverandør.
- I slutningen af 80’erne kom de første satellitkanaler med bl.a. Sky tv, som nogen måske husker. Siden kom mange andre til, og vi nedtog selv satellitsignalerne via parabol i mange år, fortæller Jørn Mårtensson.
- I 2009 tog vi et stort skridt fremad med digitalt tv, der bød på meget skarpere billeder især i HD-version, og i løbet af få år udgik de analoge signaler. Det har krævet investeringer og opgradering af nettet ca. hvert ottende. år. Udviklingen betød også, at det på et tidspunkt ikke længere var rentabelt selv at nedtage signalerne via parabol, og i stedet fik vi dem så leveret i et samlet feed fra Stofas Netcenter, lyder det videre.
Den seneste udvikling på tv-fronten er de mange nye tilbud fra programselskaber, der gerne vil levere streamings-tv over internettet.
- Tag bare TV2 Play, Discovery+, Nordisk Film+ og senest ViaPlay bare for at nævne dem, der er adgang til, når man har mellempakken eller den store tv-pakke. Derudover er der jo også Netflix, og HBO.
- Vi skal på den baggrund i fremtiden være mere offensive i kampen om tv- og bredbåndskunderne, og jeg synes derfor, at tiden er inde til, at stafetten skal gå videre til nye kræfter, hvor vi skal kæmpe for at tiltrække og fastholde tv- og bredbåndskunderne i en konkurrencepræget verden, mener Jørn Mårtensson.
- Vi har landet en god 2-årig leveranceaftale med Stofa, der rummer gode økonomiske fordele samtidig med, at vi har fået mulighed for at sætte bredbåndspriserne ned. Vi har en solid bankbog, der gør os selvfinansierende. Vi kan gennemføre anlægsudvidelser og opgraderinger, uden at vi behøver at gå i banken først, og det skal vi bruge på at fastholde og øge vores medlemstal med nye tiltag, noterer Jørn Mårtensson, inden han giver taktstokken videre til nye kræfter.
(Foto: PR-foto)