Der var ekstraordinær hæder til Marie-louise Parly Ellegaard Poulsen ved lørdagens repræsentantskabsmøde i LGF, Landsgardeforeningen.
Gennem en årrække har hun været aktiv i Den sønderjyske Pigegarde i Rødding, og det blev hædret.
Hun fik overrakt grev Ingolfs fortjenstmedalje.
(læs mere under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
Hun var blevet lokket til at tage uniformen med til repræsentantskabsmødet i Fredericia og vidste ikke, at der var en bagtanke.
Hun skulle have fortjensmedaljen overrakt for både sit spil og sit virke som instruktør i pigegarden.
Grevinde Sussie fortalte om prisen, som blev overrakt af grev Ingolf.
Fortjenstmedaljen uddeles årligt til en pige- og drengegarder.
Det er i øvrigt kun to år siden, at Annette Mogensen fra Den sønderjyske Pigegarde fik grev Ingolfs fortjenstmedalje for hendes indsats i garden.
(Fotos: Peter Wind©)


