Hun er bogstaveligt talt noget ved musikken og har været det i mange år.
Gurli Johansen er netop blevet hædret for sine 60 år som en del af brandværnsorkestret i Skodborg.
Ja, det er faktisk 65 år siden, hun startede i orkestret.
(læs videre under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
- Jeg startede som niårig og var i orkestret sammen med min far, Dres Bondesen, fortæller jubilaren til migogvejen.
Sygdommen satte imidlertid en stoppper for hende, men selvsamme sygdom fik hende i gang.
- Jeg blev ramt af kol og astma og valgte at stoppe, men lægen mente, det kunne være godt for mig at blæse, så efter fem år var jeg tilbage, forklarer hun og er glad for igen at være med.
Hun nyder det sociale omkring musikken og orkestret.
Nu har hun ingen planer om at stoppe. Hun nyder hver mandag at tage af sted, og hun kører ikke alene. Manden, Lars, er også en del af orkestret.
Hendes første optræden med orkestret var i Gram, og siden har der været mange.
- En overgang var vi oppe på 85 udrykninger årligt, men nu har vi nok 15 arrangementer, fortæller Gurli Johansen.
Ud over at være en del af musikken har hun også været aktiv på andre fronter. I nogle år var hun formand for brandværnsorkestret, og hun tog sig af økonomien, da der i 2002/2003 blev bygget ny brandstation i Skodborg.
Et samlingspunkt for både brandfolkene og orkestret, og hun noterer, at der er plads til flere i orkestret, hvor der er plads til både kvinder og mænd.
(Fotos: migogvejen©)




