Følg migogvejen på Facebook  

Rasmus Sandvej (C), Andst, siger farvel til byrådet og det kommunalpolitiske arbejde i Vejen Kommune.

Det skriver Det konservative Folkepartis vælgerforening her i kommunen i en pressemeddelelse.

Han har anmodet borgmesteren om at udtræde fra Vejen byråd fra 1. april.

 

(læs videre under annoncen)

(tryk på annoncen og se mere)

 

Baggrunden for beslutningen er et ønske om at flytte sig selv og sin familie til nye rammer i Kolding Kommune.

- Det har været et enormt privilegie at være folkevalgt her i Vejen Kommune. Jeg har nydt de gode debatter, de mange spændende emner og den gode tone – både internt i den konservative gruppe og med resten af byrådets partier. Den politiske samarbejdskultur i Vejen Kommune er ret unik, og den vil jeg komme til at savne, sige Rasmus Sandvej i pressemeddelelsen.

Beslutningen om at rykke rødderne op og flytte til Kolding Kommune følger efter, at Rasmus og hans hustru fik en søn i starten af 2024.

- Den her beslutning handler ene og alene om, hvad der er bedst for vores familie. Vi vil gerne tættere på begge vores familier og skabe en fælles hverdag med dem. Beslutningen handler derfor ikke om en politisk træthed eller at jeg fravælger Vejen Kommune, uddyber Rasmus Sandvej.

Gruppeformand for den konservative byrådsgruppe, Mike Straarup, er ærgerlig over meldingen, men har også fuld respekt for Rasmus Sandvejs beslutning:

- Rasmus er et stort politisk talent og et aktiv for det konservative parti, og vi kommer til at savne ham i byrådsgruppen for både hans flid, enorme politiske overskud og gode humør. Men i Det Konservative Folkeparti kommer familien først, og vi bakker naturligvis op om hans beslutning.

Rasmus Sandvej offentliggjorde i efteråret 2024 sin genopstilling til byrådet i Vejen Kommune. Det bliver ikke en realitet grundet flytningen.

Det er dog ikke helt farvel til Vejen. Da han også er folketingskandidat for Vejen-kredsen, vil han stadig have sin gang i området.

- Rasmus har sagt, at hans politiske engagement ikke standser med fraflytningen fra Vejen Kommune. Den politiske bacille har fået fat i ham, så han vil fortsat være vores folketingskandidat i kredsen. Og det samarbejde ser både vi og vores kollegaer i Billund frem til at fortsætte, siger vælgerforeningsformand, Peter Simoni.

Som 1. suppleant for den konservative gruppe indtræder Jesper Wolf Schmidt-Hansen pr. 1. april i byrådet. Et arbejde, han ikke er ukendt med. Han vikarierede for Rasmus Sandvej under dennes barsel i efteråret 2024.

(Foto: PR-foto)

 

nyhedsbrev luft

We use cookies
For at give dig den bedste onlineoplevelse bruger denne hjemmeside cookies