Følg migogvejen på Facebook  

- Endnu et år er ved at rinde ud, og snart spreder julen sin varme i de danske hjem. Glædelig jul og godt nytår fra Christiansborg.

Sådan skriver Anni Matthiesen, Vejenkredsens folketingsmedlem for Venstre, i en jule- og nytårshilsen til migogvejens læsere.

 

(læs videre under annoncen)

(tryk på annoncen og se mere)

 

»Det har været et begivenhedsrigt år, hvor vi i Venstre har sat mange blå fingeraftryk på dansk politik. Og dette til trods for, at vi jo har et rødt flertal i folketinget.

Vi har sikret bedre vilkår for iværksættere, gennemført skattelettelser, genindført håndværkerfradraget, fremlagt en sundhedsreform og landet en aftale om den grønne trepart og meget mere.

På mine egne ordførerområder er vi i fuld gang med at frisætte folkeskolen og præsenteret et udspil til en ny ungdomsuddannelse. Vi har skabt en taxameterreform og har præsenteret et turismeudspil til stor gavn for landdistrikterne. Det er en fornøjelse at arbejde i en regering, hvor vi virkelig kan se, vores indsats gør en forskel. Alt dette kunne vi ikke komme igennem med uden ro i partiet og opbakning fra baglandet.

Jeg vil derfor også rette en stor tak til alle jer, der har budt mig indenfor eller på anden måde givet hjælp eller inspiration til mit arbejde. Jeg føler mig altid velkommen, og det er fuldstændig afgørende for mit arbejde, at vi kan dele idéer, også når opstår er uenigheder.

Fra starten af det nye år får jeg endnu et ordførerskab: Ordfører for landdistrikterne. Jeg har siddet i udvalget i alle årene som folketingsmedlem, og derfor kender jeg naturligvis også rigtig meget til dette område. Jeg fortsætter som børne- og undervisningsordfører og som turismeordfører.

Jeg har for nyligt stiftet Venstres Netværk for Fællesskab og Dannelse sammen med gruppeformand og kirkeordfører Lars Chr. Lilleholt.

Det har jeg, fordi vi gerne vil tage lidt af tempoet ud af politik og tage fat i de mange vigtige temaer, der ulmer under overfladen. Vi har brug for, at vores fælles kulturarv bliver en aktiv del af den moderne og digitale virkelighed. Det tror vi, at især foreningslivet, de frie skoler, højskolerne, efterskolerne og kirkerne kan bidrage til. Netværket har nydt stor opbakning fra starten, og vi havde det første fantastiske dialogmøde på Askov Højskole i november med næsten 100 deltagere.

Jeg mærker behovet for, at vi ser hinanden i øjnene og taler om det, der kommer os alle ved. Det håber jeg også, at I får tid og lejlighed til at gøre med jeres kære i julen. Selv ser jeg frem til en rolig jul med min familie.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul og alt godt i det nye år.«

(Foto: PR-foto)

nyhedsbrev luft

We use cookies
For at give dig den bedste onlineoplevelse bruger denne hjemmeside cookies