Transportminister Thomas Danielsen (V) lagde onsdag formiddag vejen forbi Vejen - mere præcist hos vognmandsfirmaet K. Hansen Transport.
Et besøg, der var kommet i stand takket være Venstres lokale borgmesterkandidat, Christian Lund.
(læs videre under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
Flere ting var oppe at vende, bl.a. forsøget med dobbelttrailervogntog - den såkaldte EMS2-ordning.
Her kører der et femårigt forsøg, men der må alene køres på strækningen mellem Aarhus og Høje Tåstrup.
- Det kalder indehaver af K. Hansen Transport A/S, Jakob Wiborg Hansen, konkurrenceforvridende.
De lange vogntog betyder også, at der vil være færre lastbiler på vejene og dermed være bedre for miljøet.
Ved mødet i Vejen lovede Thomas Danielsen, at det snarest muligt også vil blive muligt for bl.a. K. Hansen Transport at køre med duo-vogntog på både Esbjergmotorvejen - og hele motorvejsnettet i Danmark.
(Fotos: migogvejen©)

Nicolai Duborg, vognmand Christian Sørensen Madsen, Simon Vesterager Blichfeldt, Jakob Wiborg Hansen, Thomas Danielsen og Christian Lund.

Den lokale borgmesterkandidat for Venstre, Christian Lund (t.h.), bød transportminister Thomas Danielsen (V) velkommen til Vejen.

Dobbelttrailervogntog, der kører i den såkaldte EMS2-ordning. (Foto: K. Hansen Transport)
