Dyreinternatet i Kolding er kommet godt i gang, og det kræver også ind imellem hjælp fra en dyrlæge.
- Den hjælp har vi fundet i Vejen Dyrehospital, som vi har indgået et samarbejde med om akut og ad hoc dyrlægehjælp, skriver internatet i en pressemeddelelse.
(læs videre under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
- Ud over hjælp fra eget dyrlægefagligt personale, som fast lægger vejen forbi Kolding hver anden uge, har vi nu indgået et samarbejde med Vejen Dyrehospital som fast tilkaldevagt – både akut og ad hoc.
- I takt med, at vi er kommet op i fulde omdrejninger her på internatet i Kolding og både modtager og formidler mange dyr, er vi nødt til at have et samarbejde med en dyrlæge i nærheden. Vi er virkelig glade for det samarbejde, vi har etableret med Vejen Dyrehospital, som har utrolig meget erfaring med hunde og katte, og som desuden har kapacitet til de fleste behandlinger og operationer. Det skaber en tryghed for os på internatet i hverdagen, for dem der har brug for at indlevere et dyr til os, og for vores kunder i hundepensionen. Bliver et dyr sygt i vores varetægt, er hjælpen altid lige ved hånden, siger internatsleder Bonnie Brill.
Vejen Dyrehospital har både afdelinger i Lunderskov (det område, hvor Dyreværnet har til huse) og i Vejen og tæller i alt seks dyrlæger med speciale i hunde, katte og heste. Dyrehospitalet har døgnvagt.
- Dyreværnet har valgt os som deres samarbejdsklinik. Det er et stort ansvar, og vi er stolte af at kunne bidrage med faglighed og omsorg for dyr, der skal have en ny og god start i deres liv, siger Kathrine Husum, dyrlæge hos Vejen Dyrehospital, i pressemeddelelsen
På billedet ses internatsleder Bonnie Brill sammen med en sort terrier på grunden ved Dyreværnets internat i Kolding Dyreværnet. (PR-foto)
