- Alt vejr er isvejr.
Sådan lød det i formiddag fra Carsten Snor, da han og Annette Lund åbnede deres ny ishus, Kongeå Is, i Foldingbro.
(læs videre under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
Efter dage med solskin var vejret på den første påskedag mere overskyet.
Det forhindrede dog ikke, at mange lagde vejen forbi åbningen i Foldingbro og fik smagt de nye is.
Forinden havde borgmester Frank Schmidt- Hansen (C) klippet den røde snor og officielt åbnet den nye virksomhed.
- Alle nye virksomheder er velkomne i Vejen Kommune. Store som små, langs motorvejen eller i lokalområderne. Uanset størrelse og placering gælder det om at se muligheder. Langt de fleste starter som små, og nogle udvikler sig herefter til noget større - meget større end man turde håbe på, lød det fra borgmesteren, der altid glæder sig, når nye virksomheder kommer til.
Og isen - den produceres på stedet i eget ismejeri.
Projekt Kongeå Is har fået støtte fra LAG Vejen-Billund i form af næsten 300.000 kroner, der har været med til at føre drømmen for Annette Lund og Carsten Snor ud i livet.
(Fotos: migogvejen©)




