Anholdelsen og den efterfølgende varetægtsfængsling af en 19-årig mand efter et knivstikkeri Vejen sendte politiet på langfart.
- Han sidder i arresten i Aalborg, fortæller politiet.
(læs videre under annoncen)
(tryk på annoncen og se mere)
De seneste måneder er der fængslet mange her i området, og det giver pres på fængslerne.
Det handler altså om at finde et sted, hvor en arrestant kan placeres under varetægtsfængslingen.
Den 19-årige mand, der blev varetægtsfængslet efter knivstikkeriet, måtte derfor transporteres til Aalborg.
En flere time lang tur med to betjente, der jo også skulle retur igen.
Når den 19-årige så senere igen skal i retten i Esbjerg, kan to betjente afsætte en hel arbejdsdag bare på kørslen.
(Genrefoto: migogvejen©)
