Følg migogvejen på Facebook  

Der er nogle »kunder«, der tilsyneladende har misforstået betydningen af selvbetjening.

Det er således gået hårdt ud over Høkeren i Andst, men gerningsmændene har afsat nogle tydelige spor.

 

(læs videre under annoncen)

(tryk på annoncen og se mere)

 

To gange i løbet af to uger er der stjålet for store beløb i butikken.

- Det er både irriterende og frustrerende, siger købmand Allan Piihl Haagensen til migogvejen.

Han driver butikken i Gesten og har etableret en afdeling i Andst, hvor kunderne kan logge sig ind i hele døgnet - eller har kunnet.

I et forsøg på at stoppe tyverierne vil der fremover ikke være muligt at logge sig ind i tidsrummet 22.00 til 05.00.

To gange - 29. oktober klokken 00.30 og 12. november klokken 22.30 - har »kunder« logget sig ind hos Høkeren og taget godt for sig af godterne.

- Det er en flok unge mennesker, som kommer udenbys fra, som stjæler for mellem 8000 og 12.000 kroner hver gang, de er forbi, noterer købmanden.

Og Allan Piihl Haagensen ved, hvad han taler om. Begge gange er der blevet logget ind med mitid, så han ved nøjagtigt, hvem der er kommet ind, og butikkens overvågning gør det endnu mere tydeligt.

- Da de logger ind med mitid, har vi både navn, telefonnummer og cpr-nummer på den, der logger ind, påpeger købmanden, der naturligvis har meldt sagen til politiet.

 

(læs videre under annoncen)

(tryk på annoncen og se mere)

 

Ud over de to, der har åbnet døren med sine kort, har der begge gange været yderligere 4-5 deltagere, der har fyldt tasker og lommer med slik, booster, chips, pizzaer og dagligvarer.

- Vi har været i dialog med købmanden og ser nu på begge anmeldelser, fortæller politiet til migogvejen.

Bortset fra de to episoder glæder Allan Piihl Haagensen sig over, at mange handler ind i den lokale butik, hvor der nogle timer om ugen er åben med personale.

Han håber på fortsat god opbakning, men som han formulerer det efter tyverierne:

- Det siger sig selv, at det har vi ikke økonomi til ret mange gange.

(Foto: migogvejen©)