Følg migogvejen på Facebook  

TrekantBrand, som Vejen Kommune er en del af sammen med fem andre kommuner, skal have nyt logo.

Efter blot et par år kasseres logoet, som ifølge udtalelser fra den tidligere direktør kostede omkring 95.000 kroner.

Det er et logo, som ikke umiddelbart fortæller meget om brandvæsenernes arbejde, og blandt brandfolkene er den blevet kritiseret og har ikke været ønsket på bilerne. Nogle konstaterer, at det mere minder om en reklame for en glasfabrik end et brandvæsen.

Nu arbejdes der på at få lavet et nyt logo:

»I forbindelse med min rundtur på brandstationerne står det klart, at det nuværende logo ikke repræsenterer Trekantområdets Brandvæsen og dermed jer. Efter en drøftelse i MED-udvalget er der opbakning til, at logoet udskiftes med et logo, som forener og signalerer Trekantområdets Brandvæsen«, skriver den nye beredskabsdirektør i TrekantBrand, Jarl Vagn Hansen, i et nyhedsbrev.

Han har derfor udskrevet en logo-konkurrence. Alle medarbejdere har mulighed for at indsende en tegning, skitse eller idé om det fremtidige logo.

Direktøren slår samtidig fast:

»Vores navnetræk TrekantBrand består. Det er en mundret udgave af Trekantområdets Brandvæsen og passer f.eks. godt på vores branddragter, hvor der arbejdes med en model for at få navnetrækket på ryggen på eksisterende dragter.«

(Foto: LLN Press©)