Følg migogvejen på Facebook  

Det overvejes, om kommunen skal samle sine værnemidler i et fælles depot i stedet for at have det flere steder, men politikerne siger ikke bare ja.

 

(læs videre under annoncen)

Tove Klose bundannonce

(har du brug for en tandlæge, så tryk på Tove Kloses annonce)

 

 

 

Indstillingen til politikerne fra forvaltningen var, at politikerne i økonomiudvalget skulle give en tillægsbevilling på 781.500 kroner til etableringen af et depot samtidig med, at der skal indarbejdes 758.600 kroner til den årlige drift.

»Drøftet«, lyder det i referatet fra økonomiduvalgets møde med følgende fortsættelse:

»Økonomi til etablering og drift, organisering og serviceniveau vurderes forud for behandling i Økonomiudvalget 2. juni 2020«.

Dermed skal sagen igen til behandling hos politikerne.

Vejen Kommune har foreløbigt organiseret arbejdet med indkøb, kvalitetssikring og opbevaring af værnemidler i to områder, ét for sundheds- og ældreområdet og socialområdet og ét for skoler, dagtilbud og dagplejere.

For at finde en længerevarende løsning, skabe øget sammenhæng, overblik og koordinering foreslås det forvaltningen at etablere en fælles indkøbsordning samt fællesdepot for værnemidler.

Det nye, fælles depot skal leve op til både pladsmæssige krav samt indretning og adgangsforhold for leveringsmæssige muligheder. Hertil kommer mulighed for en smidig lagerstyring og –koordinering.

Krisestaben i Vejen Kommune har peget på Hjælpemiddelservice som en mulig afløser til de to eksisterende depoter.

Hjælpemiddelservice oplyser ifølge økonomiudvalgets dagsorden, at der på hjælpemiddeldepotet er en lagerbygning på ca. 390 kvadratmeter, der kan anvendes til formålet.

Der skal foretages forskellige ændringer og flyttes materiale for, at det kan lade sig gøre. Den forslåede bygning blev gennemgået i begyndelsen af uge 19 med henblik på en vurdering af, om bygningen kan anvendes, og hvad der skal til, for at værnemiddeldepoterne kan flyttes til den nye lokation.

(Arkivfoto: LLN Press©)