For at afbøde konsekvenserne af Coronavirus får leverandører til Vejen Kommune nu mulighed for at få fremrykket betaling for leverancer til Vejen Kommune.
(læs mere under annoncen)
(gælder det motorcykler, så tryk på annoncen fra MC Syd)
Det vil sige, at hvis en virksomhed ønsker det, kan den modtage betalingen umiddelbart efter kommunens godkendelse af fakturaen.
Konkret betyder beslutningen, at Vejen Kommune ændrer betalingsbetingelserne for de leverandører, der måtte ønske det.
Fakturaerne vil efter modtagelse i Vejen Kommunes økonomisystem følge den normale godkendelsesproces.
Betalingen vil som udgangspunkt være leverandøren i hænde tre bankdage efter fakturagodkendelse.
De ændrede betalingsbetingelser vil være gældende for alle betalinger til den pågældende leverandør.
Leverandører, der ønsker at få fremrykket betalingsbetingelserne, kan kontakte Vejen Kommune på
Ved henvendelsen skal oplyses:
• firmanavn
• cvr-nummer
• e-mail til brug ved information
• kontaktperson og telefonnummer.
Ovenstående træder i kraft med øjeblikkelig virkning og vil være gældende, så længe det vurderes nødvendigt.
Leverandører, der ønsker fremrykket betaling, får direkte besked ved ophør.
Den fremrykkede udbetaling vil ikke påvirke kommunens egen økonomi i større omfang.
(Arkivfoto af borgmester Egon Fræhr (V): LLN Press©)