Følg migogvejen på Facebook  

Onsdagen har stået i festens tegn på Lindecentret i Bække.

Der var tid til at fejre centrets 75 års jubilæum.

 

(læs videre under annoncen)

(tryk på annoncen og se mere)

 

- Faktisk talte det daværende sogneråd om at lave et alderdomshjem, som det hed dengang, allerede i 1935, fortalte borgmester Frank Schmidt-Hansen (C) i jubilæumstalen.

Grundstenen blev dog først lagt 30. juli 1948, og i 1950 kunne centret indvies.

Siden dengang er der sket en markant udvikling - fra et alderdomshjem til et plejecenter.

Fra starten var der plads til 30 beboere. I 1987 startede ombygningen, så der blev plads til 10 beboere i større lejligheder.

- Vi har i dag 10 beboere på centret og 20 i boligerne udenfor, fortalte centerleder Helle Bach til migogvejen.

De fleste af dem deltog i dagens jubilæumsfest sammen med andre brugere fra lokalområdet, og samlet deltog op mod 120 mennesker i spisning, underholdning og taler.

Stedet er byens hus, og mange kigger forbi og har også hjulpet med planlægningen af dagens fest.

40 medarbejdere er tilknyttet Lindecentret og arbejder på centret og kører ud derfra.

(Fotos: migogvejen©)

lindecentret 25 02lindecentret 25 01lindecentret 25 04lindecentret 25 06

Lindecentret i Bække har i dag fejret 75 års jubilæum.

lindecentret 25 03lindecentret 25 05

Borgmester Frank Schmidt-Hansen overrakte en jubilæumsbuket til centerleder Helle Bach.

lindecentret 25 08

Der er 10 beboere på centret og 20 i boligerne udenfor.

lindecentret 25 09

Lindecentret i Bække har nu 75 år på bagen.

 

 

nyhedsbrev luft

We use cookies
For at give dig den bedste onlineoplevelse bruger denne hjemmeside cookies